Mikor ír nekünk a bank személyzetise?

2009. március 30. 20:26 - Csizmazia Darab István [Rambo]

Hogy megkérjen minket, ugyan kattintsunk már az általa mellékelt Raiffeisen ügyfél belépési oldalra? A helyes válasz: never. Hiteles ügyfél üzenet formájában ennek esélye a nullához konvergál, ezért ha mégis kapunk ilyet, 110%-os bizonyossággal tekinthetjük adathalász próbálkozásnak.

Mintha csak Borat írta volna a levelet, "én lenni Matyar nép naty usankás baráttya, te pedig ide beleütögetni belépkedési kódolócskádat."  Vagy nem volt épelmejű, vagy csak a magyar nyelvvel állt hadilábon a készítő, ezért a levél láttán csak annak örülhetünk, hogy beválási esélye remélhetőleg kicsiny: ha valaki egy ilyet hitelesnek gondol, annak talán ne is legyen bankszámlája ;-)

 

Megjelenésében és szóhasználatában vetekszik korábbi, az idiótaság feneketlen és mélységes bugyraiban könyékig kotorászó rekorderünkkel. Az adathalász levél készítőinek szemlátomást mindegy, velük nevetünk-e vagy rajtuk. A weboldalon pedig talán nem is lepődünk meg, hogy SSL-nek se híre, se hamva.


Szóval nem, a bankok még mindig nem írnak nekünk magánlevelet, még a HR osztályról sem, hogy lépjünk be azonosítónkkal. Továbbra sem dívik náluk a kevert használatú írásbeliség sem, amelyben tolmácsolt kérésükről magyar-orosz továbbá urdu nyelvjárással óhajtanának meggyőzni bennünket, különösen nem Windows-1251 cirill betűs karakterkiosztással írt ősmagyar levélben, amit eredetileg egy Microsoft Wordben formáztak. Reméljük, a jó moszvai nagynénjüket optimalizálják a továbbiakban, szigorúan online.

De legalább ezekben a miniszterelnökjelöltektől terhelt zivataros napokban bumfordiságával szerzett nekünk néhány felhőtlen és vidám percet, önfeledt mosolyt csalva orcánkra, amelyet oly ritkán kapunk meg, de kétségkívül megérdemlünk így hétfő reggel :-)

17 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gyík (törölt) 2009.03.30. 21:34:18

Nem is, ez tök komoly.

Én is a melóhelyemen az egyik raktárosi részlegi email címére kaptam ma egy ilyet. Akkor csak komoly lehetett.

A gond az, hogy nekem személy szerint a 3000 forintos Raiffeisen számláról OTP-re történő utalásnál is sms jelszót igényelt a tranzakció.
Akkor meg mit tudnak tenni? Arra is küldenek egy emailt, hogy ugyan már küldje el ide és ide? :)

WUT (törölt) 2009.03.30. 22:03:58

ezt én is megkaptam :) ezt kivételesen el is olvastam, de persze nem kattintottam. nagyon gagyi :)

heliox 2009.03.30. 22:15:43

Amíg az SMS-ben nincs benne, hogy milyen tranzakciót is hagysz jóvá (hova mennyit utalsz) addig akár át is tud proxy-zni. Az SMS nem kell, hogy átmenjen rajta, csak a kód amit begépelsz. Persze egy kicsit több programozás kell hozzá, de biztonságtechnikában ugye azt tételezzük fel, hogy amit meg lehet tenni, azt megteszik a rossz fiúk.

dark future · http://www.andocsek.hu 2009.03.30. 22:26:53

Az a szerencsénk, hogy ilyen ratyi minőségű egyelőre az online angol-magyar fordítás... :-)

ScrnSvr 2009.03.30. 22:30:40

Én már szinte hiányolom, ha reggelente nincs benne a Raiffeisentől egy hasonló levél, valamikor karácsonykor kaptam az elsőt, azóta hűségesen érkeznek. A bámulatos viszont az, hogy szinte naponta kitalálnak valami új trükköt.
Ja, és már ott lett eleve gyanús, hogy nem is vagyok RF-ügyfél :)

[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2009.03.31. 00:46:34

elhihetitek, hogy simán van aki ráklikkel ezekre!!!

-= If =- 2009.03.31. 03:31:10

Megalol. Ha valakinek nem tűnnek fel a cirill karakterek, az nem itt nőtt föl az elmúlt huszon-harmincon-ötven évben... és ez csak a legszembeötlőbb, lamerek által is felfedezhető bibia levélben:) Akkó viszont minden okés, klikkeljen csak. Énhátradőlök, és széles mosollyal az arcomon készítem elő a megfelelő eszközöket a romeltakarításhoz, meg a kasszát, mert minnyá cseng ám:)

kpityu2 2009.03.31. 06:15:12

Szerencsére én védve vagyok. Még ha tényleg a bank írná akkor is menne a kukába.

Astronomy Domine 2009.03.31. 06:48:30

Én rá szoktam ezekre klikkelni, aztán username/password: goddamned cocksuckers / fuckoffplease meg hasonlók.
Hadd örüljenek.

Tapmancs 2009.03.31. 07:16:25

A helyes válasz: soha. Nem never.

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2009.03.31. 07:57:38

kedves ismerosom ilyen esetekben fake user/pass parossal kedveskedik :)

MILCSI 2009.03.31. 08:10:41

Egy ilyenre még én sem mennék rá :-)) de a bankban az ügyintéző leányzók mindig szeretnének rávenni,hogy netbankoljak végre...de csökönyös szamárként ellenállok,úgyhogy tőlem hiába is kérnének ilyesmit,pláne ilyen csinos levélkében :-))

Tamas88 2009.03.31. 08:49:29

Azért az is szép példány lehet aki bedől ennek :)

gothmog 2009.03.31. 19:31:34

Én lenni orosz csodadoktor kezzemmel rátesz, mondani igaz ténylegesség. Te elhisz most.
süti beállítások módosítása