Social Engineering olimpia

2011. november 14. 14:35 - Csizmazia Darab István [Rambo]

Megszokhattuk már, hogy a sportteljesítmények az évek folyamán - a szerfelett ritka kivételektől eltekintve, mint például Mike Powell 895 cm-es távolugró világrekordja - állandóan javulnak, atlétáink faragják a másodperceket, harapják a centiket rendületlenül. Mai példánkban is tanúi lehetünk a képességek effajta folyamatos javulásának, hiszen kettő egész (zwei comma null) másodperccel jobb eredmény abszolválását mi másnak is hívhatnánk?

Kezdjük ott, hogy egy nagyon is találó névvel jelent meg idén januárban egy posztunk, melyben arról elmélkedtünk "De igen, többször is, és ugyanabba a folyóba" címmel, hogy vajon mi okozhatja valójában, hogy folyamatosan mindig rengeteg áldozata van a csalásoknak. Amiatt lehet, hogy minden vicc új minden újszülöttnek, vagy esetleg az az oka, hogy a figyelmetlenségükből nem tanulnak a felhasználók, akiknek pedig legalább a saját kárukon azért illene.

Biztos, hogy nem az alábbi szalagcímmel fognak majd beszámolni a médiában erről a "régi-új" csalásról: "Mivel már mindenki alaposan megtanulta a leckét 'Az emberek 98 százaléka nem tudja 17 másodpercnél tovább nézni ezt a videót' esetből, mire vigyázzon, így a mostani indigóval készült '98 Percent Of People Cant Watch This Video For More Than 15 Seconds' csalásnak már egyetlen biztonságtudatos ember sem dőlt be világszerte, így végül a csalók visszavonultak, jelenleg képeslapok és díszműáruk terjesztésével töltik egyhangú napjaikat."

Ám sajnos nem így van, ehelyett az látszik valóságos forgatókönyvnek, hogy mégis terjed a fenti link. Aki a "CLICK LINK TO WATCH VIDEO & SEE HOW LONG YOU CAN LAST!!" URL-re rákattint, azzal a beígért video helyett ismerőseinek elküldi, megosztja velük ezt az idióta linket, bónuszként időnként esetleg feljön neki még egy "Complete a 30-second test below to prove you are a human" ablak is, valóban emberek vagyunk-e. Talán mert egy Deep Blue sakkozó robot, vagy R2D2 már alapból nem is kattintana rá;-)

Szóval csak akinek az a történelmi momentum, hogy bár nem lát semmilyen videót, de ezenközben szénné spammeli az összes ismerősét kimondhatatlanul és fájdalmasan hiányzik az életéből, kizárólag az kattintson rá.

Mit is mondhatnánk zárásként? Talán azt, ha legközelebb valaki azzal kap Facebook üzenetet, hogy 'Az emberek 98 százaléka nem tudja 12 másodpercnél tovább nézni ezt a videót', kattintás előtt/helyett esetleg jusson eszébe ez a mai blogbejegyzés. Amúgy meg érdemes lehet olvasgatni még egy hosszabb összefoglalót is 2011 legjelentősebb facebookos átveréseiről.

1 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása