Gmail postafiók - reloaded

2007. október 03. 21:21 - Csizmazia Darab István [Rambo]

Kijött végre a Google levelező hibajavítás, a nagy kérdés majd az lesz, hogy fog-e még kiderülni újabb. Nézegetve az olvasók jelenlegi hozzáállását a sérülékenységekkel megtépázott Gmailről, nagyjából az a nézet, hogy a haverokkal való sörözést le lehet ott levelezni, de bizalmas, céges levelezésnek inkább a saját, jól bekonfigurált, biztonságos, loggolt levelezőszerver adjon helyet.



Már irkáltam korábban, hogy mennyire nem tetszik az ingyenes magyar weblevelezők módszere - a regisztrációnál muszáj valami "érdeklődési kört" megadni, különben nincs ingyenes postafiók. Még szerencse, hogy a Gmail vagy a Yahoo esetében nem kötnek ki hasonló értelmetlenséget, így maximum a Yahoos weboldalon kell nézni a reklámokat, beéri ennyivel.



Van viszont számomra egy roppant idegesítő tulajdonsága a Google postafióknak, nevezetesen a spamszűrése nem kapcsolható ki. Én még úgy választottam anno a hetvenes évek végén, hogy 1 azaz egy darab jelölt volt a cédulán, bementem, beikszeztem akit gondoltam ;-) és annyi. Apám később úgy magyarázta: "fiam, ez nem választás, ez szavazás". Néztem az akkor még egyetlen magyar TV1-et hétfői adásszünettekkel, és egyértelmű, hogy most jobb a helyzet, hiszen 50-60 különféle csatorna közül választhatok.



Szóval biztos sok embernek jó ez az automata spamfilter, de nekem már nagyon sok hasznos levelet is benyelt, és akkor egyetlen esélyem volt: a Spam mappában egyesével végignézni, majd az értékes üzeneteknél a "Nem spam" gombra klikkelve tanítgatni, visszaállítgatni. Ha valaki pedig pop3-mal vagy átirányítással használja a fiókját, és be sem lép a webes felületre, az nem tudja így kimazsolázni a szemétnek nyilvánított köteget, hiszen meg sem kapja azokat. Természetesen a Pop-3 és autoforward esetekben azt tartanám logikusnak, hogy a teljes forgalom szűretlenül utazzon, aztán a delikvens a kéretlen leveleket a kliensén kezelje le (MPP, Spam Assasin, stb) ahogy akarja. Ami a legszebb az egészben, hogy a Spam folder tartalmát 30 nap után automatikusan törli a rendszer - így aztán bye-bye korpa közé keveredő értékes levél.

Gondolom, azért érződik, hogy nem vagyok egy spam párti, de a választás és a szabad konfigurálás jogát/lehetőségét nem tartanám butaságnak.
Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása