Nem emlékszem, hogy bármikor is feliratkoztam volna az "Igen, kérek tájékoztatást, a mit, hol, hogyan, miért és egyáltalán szolgáltatásra, az értesítéseket pedig az alábbi telefonszámon kérem szépen térden állva könyörgök, hogy SMS-ben küldjék ki nekem". A szomorú az, hogy még az sem kérdés, "Ki küldözgeti ezt nekem" kéretlenül.
Legközelebb meg majd olyanok jönnek, hogy "Cipőt a cipőboltból", vagy "mondja marha miért oly bús, olcsóbb a hal mint a hús", esetleg Skála Kópé bemegy, kijön, de milyen jól kijön, ha bemegy. Honnan tudja a mobilszolgáltató, van-e autóm, vagy ha van is, érdekel-e, hogyan vegyek mobillal autópálya matricát. És ha még érdekel is hogyan vegyek mobillal autópálya matricát, ott van a havi csekkes borítékjuk, benne a szokásos "legyél te is menő, tőcsd le..." logo és csengőhang letöltési reklámfüzettel ;-) - akkor tegyék ezek közé egy szórólapon, hogy "Ezt nem fogod elhinni, alig telt el 40 év, hogy ember a Holdon, és te máris mobillal vehetsz autópályamatricát, na mit szólsz öreg, kell vagy nem?". De akkor sem kérek kéretlen SMS reklámot, nem vagyok én az öreg spamolvasgató legkisebb fia. És ez az autópálya matricás legalább harmadszor jött az idén.
A másik még gázabb. Kiindulás ugyanaz. Honnan tudja a mobilszolgáltató, van-e autóm, vagy ha van is, Debrecenből vagy Nyíregyházáról miért menne valaki Budapestre a Hentes és Mészáros utcába javíttatni? Mert hogy még az előfizetői címjegyzékkel sem egyeztették, és az összes vidéki című előfizetőnek is elküldték a kéretlen reklám SMS-üket, az ezer százalék.
Félő, hogy a folyamat vége a jövőben talán olyasmi lesz, mint az HBO csatorna a kereskedelmi adókhoz képesti viszonya a reklámokkal: plusz pénzért jól nem kapjuk. Alapból "jár" majd az ingyenes promóció minden mobilos díjcsomaghoz, de ha fizetsz havi X forintot a mobilszolgáltatódnak, akkor majd nem kapsz ilyeneket. Az viszont egy másik jó kérdés, mi lesz ha egy idő után az adott reklámozgatott weboldalakra majd szépen rámozdulnak a kártevő terjesztők. És persze van még egy aspektus, ha már kiajánlják ezt a szolgáltatást bárkinek, aki fizet érte, mi akadályozza meg azt, hogy egy bűnöző direktben rendelve szándékosan egy fertőzött weblapra irányítsa majd a látogatókat?
Szerintem egyetlen mobilszolgáltató se csodálkozzon, ha így az előfizetőknek sünökkel kapcsolatos gondolatai támadnak majd velük kapcsolatban.
muka 2009.05.13. 21:15:58
1. Amikor előfizettél (prepaid-et vettél) bejelölted, hogy küldhetnek neked harmadik fél üzenetet (és ez jól láthatóan ott van a lapon, amit ki kell töltened), de ilyeneknél is nagyon komolyan veszik, hogy ne akárkinek adjanak ki adatot (spam küldőnek) - az autópályánál talán ez történt, mert az a számból láthatóan az aggregátortól jött
2. A másik esetben (autószervíz) vagy Te adtad meg oda az adatodat (elvileg nekik is fel kell hívni a figyelmet az adatkezelésre), vagy megvették, mert előfizetéskor Te engedélyezted (ezt nem hinném)
Hidd el, a mobilok nagyon ügyelnek arra, hogy ha nem jelölted be, ne adják ki, ha bejelölted (mert opt-in szabályozás van), ne akárkinek adják ki.
Egyébként bármikor rendelkezhetsz arról, hogy ne adják ki, sőt kérheted is a konkrét ügyekben a kivizsgálást a T-Mobile-nál.
Lesből Támadó Szárítókötél 2009.05.13. 21:36:23
A másodiknak viszont semmi köze a a szolgáltatóhoz, ez egy tipikus szpemmel SMS: jobbik esetben megadtad valahol a mobilszámod, ahol nem kellett volna, és most iszod meg a levét, rosszabbik esetben számtartományokra küldtek ki SMS-t és te pont beleestél. A második esetben érdemes lenne felhívni a számot és érdeklődn.
Before · http://azbeszt.blog.hu 2009.05.13. 21:44:24
Tib 2009.05.13. 21:57:27
Illetve ha nagyon akarják reklámozni, akkor 1. kérjenek engedélyt ELŐRE ("fel akar íratkozni az Újdonságok spam-ünkre?"), 2. valami digest jelleggel, havonta-kéthavonta egyszer küldje, ha már valaki akkora birka, hogy feljelentkezik 3. inkább emailben küldje.
Én NEM adtam a Vodafone-nak engedélyt, hogy kéretlen reklámokkal bombázzon!
És a legdurvább azért az, hogy a Voda direktben csinálja, mert az ember a szolgáltatóját fontosabbnak tartja, egyéb SMS-t olvasás nélkül is kivág a fenébe, de a Voda írhatna valami fontosat is, pl. egyenleg, ált. szerződési feltételek módosulás, árak ugye változtak - na ez utóbbi kettőről ugye kussoltak kegyetlenül -, de nem, szórakoznak...
nemuccaszoc 2009.05.13. 22:35:36
Netuddki. 2009.05.13. 23:10:02
Így nem is veszek ilyen módon. Úgyis meg kell állni valamelyik benzinkútnál.
ügyfélszolgálatos 2009.05.13. 23:42:15
atleta.hu · http://www.atleta.hu 2009.05.14. 00:35:09
Itt jelzik, hogy letiltottad-e a marketing es egeyb direkt megkereses celu felhasznalast. Ha meg bakot lottek, akkor ventillalas helyett tessek jelenteni az NHH-nal.
Lajosforras 2009.05.14. 07:00:09
russell 2009.05.14. 07:18:37
Mondjuk ennyi idő alatt amíg megírtad a posztot abból az összes spam sms-t ki tudod törölni kb. 20 évre előre. Kurvára ráérhetsz ha csak ez az összes gondod.
Autópálya matrica sms vétel: az elsők között kezdtem el használni azóta sem vettem más formában. Itt legalább nem basznak át, hogy valóban érvényes-e (volt rá példa MOL kút) nem állok sorba amíg a kutas picsa kibogarássza magát, hogy "Józsi akkor most mit kell beütni?" anyádat baszod aki megszült, meg a munkáltatódat aki ilyen sötét parasztbábút alkalmaz, nincs sorban állás, hogy a tököm már megint kivan mert egy matricás megint bénázik stb. stb.
100 Ft-l többe kerül? Jah, ennyit nem is merek adni a kutas srácnak aki lemossa a szélvédőt, mert égne a pofámról a bőr.
Labasmaz 2009.05.14. 08:35:01
Mokele-Mbembe 2009.05.14. 08:50:27
Én akkor észrevettem, de nem ez az általános. Rendszerbe van égetve a szopatás.
Csizmazia Darab István [Rambo] · http://antivirus.blog.hu 2009.05.14. 21:45:28
@Muka: a mobilszolgáltatónál BIZTOS, hogy tiltva volt ez az opció, az eset miatt külön is rákérdeztem telefonon.
Csizmazia Darab István [Rambo] · http://antivirus.blog.hu 2009.05.14. 21:48:26
Az autópályás dolog egy házon belüli dolog, és mint megtudtam "Tipp Info promóciós SMS szolgáltatás" a neve, ez nem is szerepelt szerződéskötési lapon, de szerencsére a telefonos ügyfélszolálaton le lehet mondani.
A második esetben szinte biztos hogy igazad van.
Csizmazia Darab István [Rambo] · http://antivirus.blog.hu 2009.05.14. 21:49:08
Szívemből szóltál, egyetértek :-D
Csizmazia Darab István [Rambo] · http://antivirus.blog.hu 2009.05.14. 21:54:03
Már jeleztem fentebb, hogy az autpályás ügyek egy a szerződéskötéskor nem rendlkezhető (mert ott csak a harmadik fél markatinget lehetett tiltani/engedélyezni) Tipp info volt, de ezt szerencsére már letiltattam.
A második (szervízes) dolog egy SMS spam, amihez a T-Mobilenak (állításuk szerint) semmi közük, így az NHH-nak sem. Amit az ügyfélszolgálat szerint tenni lehet, az a reklámszövetségnél bejelenti, náluk reklamálni. Az idén egyébként jártam autószervízben, és intézkedtem biztosítási ügyben (de vidéken) esetleg azt tudom elképzelni, talán innen kerülhetett ki telefonszám?!
Csizmazia Darab István [Rambo] · http://antivirus.blog.hu 2009.05.14. 22:00:43
Értem a logikát abban amit mondasz, de igazából egy ilyen blog pont azért íródik, hogy mások is hozzá tudjanak szólni, tájékozódjanak. Persze, hogy ki tudom törölni, de érdekel, hogy került oda, van elképzelésem, hogyan használhatja fel a jövőben ezt egy vírusterjesztő, és hasznosnak gondolom, ha ezt boncolgatjuk.
Például a bkvfigyelo.blog is simán szájbavághatná a bunkó sofőrt, az ordibáló ellenőrt, a kuka utast, és így is elintézhetné az ügyeit, vagy csak simán nyelhetné a könnyeit, de helyette blogot ír nekünk, tájékoztat, mi pedig sok esetben elgondolkozunk, okosabbak leszünk, és talán az illetékesek is időnként odatévedve nyesegetik a nagyon nem odavaló emberkék egoját vagy fizetési cetlijét ;-) Szerintem mindig akad pár ember, akinek hasznosat vagy érdekeset tud mondani, és én is ebben a hitben ringatom magam ehelyütt az én területemen :-)
Csizmazia Darab István [Rambo] · http://antivirus.blog.hu 2009.05.14. 22:02:24
Hát igen, az apróbetűkre egyre jobban figyelni kell, de nálam nem ez volt a szitu, jó helyen volt az X.
Csizmazia Darab István [Rambo] · http://antivirus.blog.hu 2009.05.15. 09:03:20
végre elkészül az autó) birtokában ők úgy gondolták, küldhetnek ilyet.
Én nem így gondoltam, ezért levetettem velük a listárjukról a számainkat (kettő is volt), és ezt első szóra udvariasan megtették. A tanulság ezek után az, hogy ha bárkinek névjegyet vagy telefonszámot megad az ember, jusson eszébe ez a történet.