Kiábrándító látni, hogy mennyire egy kaptafára mennek a Facebook oldal vonzó címes csalásai. Ennél már csak az a kiábrándítóbb, hogy mégis mennyien mozgatják gondolkodás nélkül a phalanx proximalist.
Bármit lehet ígérni a Facebookon, ahogy olyan érdekességet is, amelynek a címe: "Az emberek 98 százaléka nem tudja 17 másodpercnél tovább nézni ezt a videót". Ez elég sikeres tudott lenni. Aki bedőlt ennek, és rákattintott a captcha-nak álcázott képre, az akaratlanul is megosztotta ismerőseivel a kártékony linket. Azonnal a csoport rajongói közé került, és nevében ismerősei üzenetet kaptak, melyben a fenti videót ajánlja figyelmükbe. Tulajdonképpen semmilyen videó nem létezett, helyette viharos sebességgel nőtt a kártékony oldal rajongói tábora, az augusztus 2-i hétfőn több, mint ezer fővel óránként. Az első figyelmeztetés megjelenésekor 2010. augusztus elsején még 7000 felé járt, a másnap esti kártékony Facebook csoport lekapcsolása előtt 63 ezernél sikerült utoljára képernyőképet csinálnunk.
Akkor is gyanítható volt, ez amolyan főpróba, egy PoC, egy kísérlet, és olyan mámorító eredménye lesz a készítőknek, hogy máris szerelik a gépsort és öntik az ilyet mostantól százasával a nyakunkba. Nem is kellett sokat várni, jött a "OMG the worlds worst mcdonalds customer (shocking video must see)". Sajnos, mindig lesz elegendő rosszfiú, aki kielégíti ezt az ígéretek és frappáns címek iránti olthatatlan intellektuális igényt, és a "kattints ide és soha többet nem kell adót fizetned", meg hasonló típusú Taigetosz pozitív bulvár címekkel bevonzza az 500 millió felhasználó 5 százalékát.
Nem is érti az ember, az ilyenek helyett miért nem egy bejelentkezés nélküli Youtube-on néznek emberek videót például a Gördeszkás pap Lentiből címmel, de lehet, hogy ez egy új extrém sport, szándékos adrenalin túra: bungee jumping helyett Facebook linkre kattintás vakon. Mindenesetre érdemes lenne betartani néhány ököl szabályt, talán ez segíthet elkerülni a hasonló eseteket, amik egészen biztosan sokasodnak majd.
Ha egy rettentően shocking, és nagyon must see Facebook videót csak akkor lehet megnézni, ha előtte lájkolni vagy csatlakozni kell, dugják fel maguknak! Ha egy Facebook videót csak akkor lehet megnézni, ha előtte engedélyeznie kell egy alkalmazás telepítését, amely természetesen hozzá akar férni az üzenőfalhoz, ismerőseinkhez, személyes adatainkhoz, Gyehennára vele! Na, valami ilyesmi lenne jó, kedves Róbert Gida - morfondírozott Micimackó, majd közelebb húzta magához a mézescsuprot.
különvélemény 2010.08.10. 22:31:14
És mér nincs ottan az antivirusblog?
És én miJért nem adom meg minde' adatom a faszbúúkon?
Leeroy of SMV Design 2010.08.11. 19:47:45
Dagadt Botsáska 2010.08.12. 08:43:44
Leeroy of SMV Design 2010.08.16. 10:55:32