Itt a magyar verzió

2008. március 26. 16:23 - Csizmazia Darab István [Rambo]

Megérkezett végre a magyar ESET Smart Security és a NOD32 3.0 magyar változata.



Az új NOD32 3.0 verzió jó pár újdonságot nyújt, többek közt teljesen új, optimalizált program architektúrája, melynek köszönhetően még kevésbé terheli le a számítógépeket. Ezenkívül a vírusvédelmi rendszer intelligens módon, felhasználói beavatkozás nélkül megtisztítja a legtöbb fertőzött fájlt, és csak azokban az esetekben kéri a felhasználó beavatkozását, amikor az automatikus tisztítás nem lehetséges. Többek közt bővült a támogatott levelező programok sora is az Outlook Express és a Windows Mail rendszerekkel.



A komplett biztonsági csomag, az ESET Smart Security is elérhető immár magyar nyelven. Aki korábban az angolt használta, most váltani tud. A magyar nyelvű telepítési útmutatók és a telepítő csomagok megtalálhatóak a magyarországi weboldalon.
16 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zvaragabor 2008.03.26. 17:28:27

"intelligens módon, felhasználói beavatkozás nélkül megtisztítja"

Igen, amikor próbáltam, nekem is feltűnt ez az új feature. De azt még nem sikerült tisztáznom, hogy a (kiterjesztett) heurisztika által megjelölt fájlokkal mit kezd. Megpróbálja megtisztítani előbb, vagy a fájl kétességéből eredően eleve a felhasználóra bízza a döntés jogát.

narancsos (törölt) 2008.03.26. 18:41:12

Üdv, István!
Az utóbbi időben találkoztam 2 darab vírussal, amit a NOD32 nem ismert fel, de nagyrészt a többi neves gyártó vírusírtója sem. Viszont pár (számomra egy-kettő ismeretlen vírusírtó) felismerte.
Linkelem a Virustotal analízist:
www.virustotal.com/hu/analisis/90036a02f3a236234163848d8885e73b
www.virustotal.com/hu/analisis/378871187c1b9693d00a01dc589d90fb

narancsos (törölt) 2008.03.26. 18:45:54

Ui.: Elfelejtettem leírni, hogy tesóm gép fertőződött meg vele, mivel megnyitotta sajnos a fájlokat, és MSN-en kapta őket.
Vírusírtás manuálisan történt, mivel NOD32 nem fogta meg és rendszerfolyamatként indult, ha jól emlékszem. A vírus, mint fájl, megvan, ha gondolod átküldhetem, hogy megvizsgáld.

Csizmazia Darab István [Rambo] · http://antivirus.blog.hu 2008.03.26. 19:56:23

Szia Narancsos :-)
Igen, érdekelne a két állomány, légyszíves küldd el, megnézném őket közelebbről. Ezen a weboldalon alul találsz hozzám e-mailcímet:
commodore64.hu/

narancsos (törölt) 2008.03.26. 20:31:53

Valami hibával tért vissza, ezért nem tudta, elvileg elküldeni. :S
else email address?

narancsos (törölt) 2008.03.26. 20:48:11

Én vagyok szerencsétlen ? :S
Mindig Illegal Attachment -el tér vissza.

Csizmazia Darab István [Rambo] · http://antivirus.blog.hu 2008.03.26. 20:57:09

Jelszóval össze kéne tömöríteni ezt a két állományt kikapcsolt vírusirto mellett, aztan ugy kuldd el nekem ezt a zipet vagy rart es ird meg hozza a jelszot, pl. lehetne az hogy "infected". Így nem akad fenn a szűrésen.

narancsos (törölt) 2008.03.26. 21:22:51

akkor minden rendben.
várom a reply-t amit lehet tudni rolla, avagy egy jó kis bejegyzést a blogban. :-)

smuzli 2008.05.16. 20:56:19

Halihó!Sajna amai nap szépen leszerepelt nálam az ESS.2 trojait és két spyt nem vett észre ráadásul mindegyik a program files mappában volt.Azaz én telepitettem fel őket vmi progival.A nodom fullra van állitva,minden a legmagasabb szintre van huzva.Hiába találta meg a két spyt,a 2trojait csak más virusirtó progival sikerült eltüntetnem.Szoltam pár ismnek akik szintén a nodot használják és meglepő eredményre jutottunk:az 1iknél 8virus,a másiknál 2virus.1 trojai.Meg mondom öszintén én eddig mindenkinek a nodot ajánlottam sőt miota itt a fullos nod azota azt és nem a sima virusirtot.De most elbizonytalanodtam...A régi sima nod ilyen hibákat nem vétett,többször teszteltem különbözö virusirtok felrakásával és nem volt semmi gond.A spy nevét meg tudom irni hátha vmit segit:Adware.win32.kitsune.b

Csizmazia Darab István [Rambo] · http://antivirus.blog.hu 2008.05.18. 18:11:04

Szia Smuzli!
Sajnálom, hogy ezt a következtetést vontad le a történtekből, tutira állíthatom neked, hogy 100 százalékos védelem nem létezik. Eddig már sok száz, talán ezret is eléri, ami mintákat az évek során a VirusTotalra küldtem de ha egy-egy minta éppen nem lett detektálva, nekem nem az lett a véleményem, hogy el kell dobni az AV progit.
Az általad jelzett Adware.win32.kitsune.b egyébként egy Kasperskys elnevezés, és ők "not a virus" kategóriába sorolják.
www.virustotal.com/hu/analisis/cf06db93fd989b8032f9ea3047bb4ea1

Ez alapján valamilyen kéretlen reklámnak tűnik, és nem szaporódó vírusnak vagy kártevőnek.
Én mindenkinek azt szoktam javasolni, hogy használjanak még külön kémirtó programokat is, mert azok minden kéretlen, nem vírusnak besosorolt, csak "kellemetelen" programot is szűrnek és irtanak, a Spyware Terminatort és a SpyBot SD alkalmazésokat jó szívvel ajánlom, ingyenesek, jó minőségűek és gyakran frissülnek, valamint a NOD32-vel is tökéletesen megférnek egymás mellett.

smuzli 2008.05.19. 20:44:10

Halihó!Köszönöm a választ!Legalább vki foglalkozik is a problémával!Igazság szerint az elkeseredettség mondatta velem azt amit leírtam de tényleg nagyon sok embernek ajánlottam a nod sima és smart sec.es verzióját erre pont én szívtam vele.Nem akarok más írtot reklámozni de miután én kivégeztem a nodot megnéztem 1 ismerös gépét a kaspersky online scenerrel és 25! virust talált a nod mellett.Nem mondom h ez mind a nod hibája mert azt nem én állitottam be de azért szerintem kicsit sok.Szivesen visszarakom a nodot mert szeretem,de 1dolgot nem értek:ha átnézetem vele a gépet nagyon sok fájlra azt írja hogy nem tudta megnyitni és azokat kék szinnel írja ki.Általában a rendszervisszaállitás mappájában lévők ezek de vannak tömöritett fájlok is.Jó ez igy?KÖSZI!

Csizmazia Darab István [Rambo] · http://antivirus.blog.hu 2008.05.19. 21:00:23

Szia!
A végéről kezdem. Ha vírusos a gép, akkor érdemes kikapcsolni a rendszervisszaállítást, hiszen hiába mentesítesz, ha után ezzel egy korábbi fertőzött állapothoz térsz vissza.
A KAV-ra visszatérve én is nagyratartom őket, és évekig dolgoztam nekik, de ez a fajta összehasonlítás ennél lényegesen bonyolultabb dolog szerintem. Mivel volt már hasonló felvetés egy másik fórumban is korábban, egy kopi-pészttel idebiggyesztem az idevégó válaszomat:
A NOD32 alapbeállításban nem vizsgálja a tömörített fájlok belsejét kézi indítású víruskereséskor, tehát ha azokban van vírus, akkor nem jelez a program - ez végül is érthető, hiszen ezek a fájlok közvetlenül nem jelentenek veszélyt a gépre. Amint megpróbálja valaki kicsomagolni őket, az AMON rögtön megfogja a vírust. Van persze kivétel is: azokat a tömörített fájlokat, amiket a vírus kódja maga hozott létre, szignatúra alapján megtalálja a NOD32 is.

A NOD32 modulos felépítésű, hogy ne terhelje a rendszert. Éppen ezért az IMON modulban alapértelmezett beállítás az, hogy az internetről letöltött fájlokat teljes mélységükben megvizsgálja, tehát az IMON a tömörített fájlokat is átnézi.

A fentiek miatt tehát elképzelhető, hogy a kézi indítású víruskeresésnél a NOD32 nem vizsgálta át a rengeteg ZIP, CAB, RAR, stb. fájlt, amiket a Kaspersky viszont igen. Mélyreható vizsgálatnál ez is megtörtént volna - a lényeg azonban így sem változik, a rendszerre közvetlen veszélyt jelentő vírusokat megtalálta volna a NOD32.
süti beállítások módosítása