Ez derült ki egy 2013-as friss felmérésből, amely amerikai felhasználók körében gyűjtött adatokat tartalmaz.
Az E-Business júliusi jelentése szerint a felhasználókat rettentően zavarja a rengeteg reklám, emiatt 27%-uk panaszkodott. Emellett a biztonsági beállítások elégtelensége is kevéssé óvja meg szerintük privát szférájukat, erről árulkodik az a számadat, miszerint az előző évi értékhez képest 1.4 százalékkal kevesebben vélték úgy, megfelelően védik ottani személyes adataikat. Ráadásul ezeknek a biztonsági beállításoknak a kezelése túlságosan bonyolult, emellett folyamatosan változik is, valamint az alapértelmezett értékek sem érezhetően a biztonságosságot helyezik rendszerint előtérbe.
Lehetett néhány ellentmondást is felfedezni a válaszokat illetően, például a megkérdezettek mindössze 28 százaléka nyilatkozott úgy, hogy mobileszközéről is használja a Facebookot, ám erről a közösségi oldal által publikált növekedési mutatók mást mondanak. Ennél könnyen elképzelhető például, hogy a fiatalabb korosztályból nem kérdeztek meg elengedő számú alanyt, ami torzíthatta a valós arányt. A felmérésben egyébként hét különböző közösségi oldalt elemeztek, a Facebook mellett szerepelt még a Wikipédia, a Pinterest, a Google Plus, a YouTube, a Twitter valamint a LinkedIn is. Az ACSI (American Customer Satisfaction Index) szerint a reklámok és a privacy miatt ebben a megmérettetésben a Facebook és a LinkedIn végzett az utolsó helyen.
Az adatvédelmi kérdésben nyilvánvalóan sokkolóan hatott az ottani közegben a múlthavi NSA lehallgatási botrány kipattanása, aminek a Facebook is gyaníthatóan a részese volt valamilyen módon és bár az adatvédelem terén korábban is és folyamatosan történnek különböző pozitív lépések is a negatívak mellett az üzemeltetők részéről, a tanulmány szerint a Facebook esetében ezek láthatóan messze nem elegendőek ahhoz, hogy a felhasználók aggodalmait teljességgel szertefoszlassák.
ROTFL Manó 2013.07.25. 13:03:11
Csizmazia Darab István [Rambo] · http://antivirus.blog.hu 2013.07.25. 22:40:38
Igazad van abban, hogy ez nem egy technikai vizsgálat volt, hanem csak közvélemény kutatás. De ez is ad valamiféle eredményt, amit teljesen nem lehet figyelmen kívül hagyni.
Mellesleg nem csak gombokat nem találó egységsugarú juzerek vannak itt, hanem ezekkel kapcsolatban azért az évek során technikai ellenvélemények is szoktak lenni. Persze mindannyian tudjuk, hogy az FB alapértelmezett beállításai miért állnak úgy, ahgy állnak, meg azt is, hogy nem egyszer eladják az adatokat a hirdetőknek.
Itt csak három érdekesebb linket fűzök be ehhez:
antivirus.blog.hu/2010/08/04/minden_amit_a
antivirus.blog.hu/2010/08/05/minden_amit_2
antivirus.blog.hu/2011/11/30/no_more_mr_nice_guy_1