SMS Spam, arghhhh

2007. november 23. 10:41 - Csizmazia Darab István [Rambo]

A kéretlen email üzenetekre már szinte mindenki kialakított valamiféle stratégiát a Del gomb nyomogatástól kezdve a szofisztikált szűrő alkalmazásokig, és akkor szépen és lassan kezdenek jönni az SMS spamek. Most már csak az a kérdés, hogy mi belgák hová álljunk?, de Henry is érdeklődhetne nagy tisztelettel: Hová vezet ez?


Egyszer olvastam egy fórumot, melyben az aluljáróban való nyugalmas és békességes  közlekedésről, a kéretlen szórólaposztásról folyt az elmélkedés - köztük a már öt éve végkiárusító cipőbolt a legviccesebb - és az egyik hozzászóló írta, csináltatott egy polót az alábbi felirattal: "Nem állok meg, nincs egy percem, nem írom alá, nem térek meg, nem veszem  meg". Ez jutott eszembe, mikor már a második SMS spam bírt beszédelegni a telefonomba. Az elsőnél (Vásárolja meg a hosszú hétvégére autópálya-matricáját az OTPdirect szolgáltatásokon keresztül) még nem lettem ideges, bár a tájékoztatás elég lett volna a havi egyenleglevélben is. Jót szórakoztam a Tékozló Homár idevágó cikke fölött, és reménykedtem, ez egy ritka kivétel, nem pedig az első fecske.


Kovács Melinda, zombai lakos élvezettel olvassa hetvenharmadik kéretlen reklámüzenetét...

Nos, nem iratkoztam fel, nem jelentkeztem, sehol nem publikáltam a mobilszámomat, mégis jönnek, kopogtatnak, én pedig heves izgalmi állapotban postot írok, bár momentán a fejemben keringő gondolatok alapján (#@!!brrr grr #%!) szívem szerint inkább ide szánnám ;-)


Szervezze be anyósát, Mici nénit és Edömér bácsit, és talán még nyerhet is...

Lehet, hogy átsejlik a szavaimon, hogy nem vagyok a reklámkedvelők ligájának az alelnöke, de mégis más egy böngészés közbeni banner, amit ha nem akarok, nem nézek, ha úri kedvem úgy tartja, nem kattintok rá, maximum az X-re, ha kitakar valamit. Az MSN Live Messenger is olyan már, mint egy karácsonyfa, alsó reklámbanner, amit a Plus sem szed már ki, mint régen. Aztán ott oldalbanner - de nem vagyok én szőrősszívű, jó legyen ez is, oké. De hogy kéretlen reklám üzenet érkezzen a telefonra, no way!


Djuice, mert megérdemlem...

Jó pár éve nem voltam rest elmenni a Polgármesteri Hivatalhoz, és jól letiltottam a postai címem kiadását harmadik félnek, belenyugodva a logikátlan helyzetbe, hogy még nekem kell ezért  rohangálni, ha nem akarom a sok szemetet kapni IRL a postaládámba. Most ezügyben hova menjek?

Sok minden jó és pozitív begyűrűzhetne már kis hazánkba, a nyugati életszínvonaltól kezdve sorolhatnám, de sokszor olybá tűnik, a valóságshowk, tv műsorokban szereplő noteszgépek emblémájának homályos gombóccal való kitakarása és egyéb idióta, ostoba és szinvonaltalan dolgok mellett végül aztán mégis a legkevésbbé áhított dolgok érkeznek meg.



Egy korábbi cikkben úgy látom, Nagy Britanniában 2003-ban megtiltották az SMS spammelést. Ha valaki tudja, Magyarországon az SMS spammel kapcsolatban mi a törvényi szabályozás, vagy hogy egyáltalán van-e ilyesmi, szóljon!
3 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ramod 2007.12.23. 11:22:31

Hali!
Lehet már nem aktuális, de gondoltam megosztom a köbvetkezőket:
Az msnben a bal oldali reklámikon sort ki lehet kapcsolni.
Eszközök/Beállítások/lapfülek/ a lista alatt pedig, lapfülek elrejtése.

Személy szerint Kaspersky Internet Security-t használok, ez kiszűri az alsó bannert is.

Csizmazia Darab István [Rambo] · http://antivirus.blog.hu 2007.12.24. 11:47:47

Szia Ramod!
Köszi a lapfüles tippet.
Amit pedig a KAV-ról írsz, az még nekem is újdonság volt :-)
süti beállítások módosítása