Egy friss brit tanulmány szerint elképesztő mennyiségű a kéretlen levéláradat, az ezzel járó csalások, megtévesztések pedig egyre több kárt okoznak az óvatlan felhasználóknak.
Széles csövön ömlik a csaló üzenetek sokasága, az elmúlt egy évet vizsgálva óránként 420 ezer ilyen érkezik a szigetországi postafiókokba. A banki csalásoknál pedig mintegy 55 százaléka az üzeneteknek hivatkozott valamilyen közismert neves bankra, próbálkozott annak nevében.
A csalók emellett egyre emelkedő mértékben adják ki magukat valamilyen jótékony, adománygyűjtő szervezetnek is. Ugyancsak gyarapodó számú DNS eltérítéssel és keresőtalálat mérgezéssel találkoztak a szakemberek, de nőtt az olyan hamis ügyfélszolgálatok száma is, akik a bank vagy hivatalos szerv nevében telefonálva próbálnak érzékeny adatokat szóban kikérdezni.
Ami viszont igazán ijesztő, hogy a korábban kalkulált "csak" 5-10 százalékos viktimológiai ráta helyett a valóságban tapasztalt számok ennél jelentősen magasabbak voltak. A felmérés szerint már minden negyedik brit (25%) áldozatul esett adathalászati támadásnak, és egy átlagos pénzbeli veszteség 285 GBP, vagyis nagyjából százezer forint volt. Ebből pedig egyenesen következik, ha a támadási potenciál emelkedik, úgy a védekezés hatékonyságát is különféle megoldásokkal, eszközökkel és persze felhasználói programokkal, oktatással sürgősen emelni kellene.