Elővigyázatosságból kinullázták az ügyfelek jelszavát az internet egyik legnagyobb áruházánál, miután kiderült, hogy az amazon.co.uk webhelyen tárolt adatok egyre része veszélybe kerülhett. Az Amazon megerősítette, hogy a jelszóváltoztatásra figyelmeztető üzenet hivatalos, és tőlük származik, továbbá azt is közölték, hogy már kijavították azt a hibát, amely a visszaélésekre lehetőséget adott.
Ismeretlen számú fiók tulajdonosa kapott olyan figyelmeztető levelet, amelyben az adatvédelemre hivatkozva közölte az Amazon, hogy a régi jelszavakat resetelése után az első teendő az új jelszó választása legyen.
A levélben úgy fogalmaztak, hogy mindezt elővigyázatosságból tették, és nincs okuk azt feltételezni, hogy a jelszavak valóban kiszivárogtak vagy illetéktelen kezekbe kerültek, de a hibajavítás előtt erre elvileg mód nyílt.
Rendszeresen írunk mi is az egyedi és erős jelszóválasztásról, és arról is, hogy ahol csak lehetőségünk van, éljünk a kéttényezős hitelesítés lehetőségével. A kétfaktoros azonosítás - ahol tranzakciónként minden egyes esetben egyedi kódot kapunk SMS-ben - jelentősen emeli a biztonságot.
Az Amazon az incidens miatt az összes ügyfél számára lehetővé tette a kétfaktoros azonosítás választását, bár a ZDNet cikke szerint például a brit felhasználóknak ez korábban nem volt elérhető.
Két dologról érdemes még említést tenni az ügy kapcsán. Először is több részletes szájbarágó is megjelent, az egyik például Graham Cleuley jóvoltából, hogyan lehet a kéttényezős hitelesítést az Amazonnál bekapcsolni.
Másodszor pedig, hogy a hozzáállásunkon is érdemes csiszolni, ugyanis egy tavalyi felmérés tanúsága szerint 16 százaléka a felhasználóknak sosem változtatja meg a jelszavát, és 18%-uk figyelmen kívül hagyja a jelzést, ha az általa leggyakrabban használt online vagy közösségi oldal jelszócserére figyelmeztető üzenetet küld neki.