Pár napja a Bristol Airport zsarolóvírusos támadást szenvedett el, emiatt bő két napon keresztül nem működtek a kijelzők a reptéren. Az utasok ezalatt kézzel írt papír listákról olvashatták le az aktuális járat információkat.
A ransomware történelemben ért már rendőrőrsöt támadás, akik azt sem tudták mi a Bitcoin, és így próbálták visszanyerni az adataikat.
Volt szó olyan ügyvédi irodáról, akik eléggé el nem ítélhető módon semmilyen mentéssel nem rendelkeztek a szerverükről, így lekésve a fizetési határidőt, minden állományukat bebukták, és végül lehúzhatták a rolót.
Megesett az is, amikor az utcai szabálytalankodók bonthattak pezsgőt, mert az atlantai önkormányzat fedélzeti kamerás videó archívum esett áldozatul a zsarolóvírusnak.
És senkinek kell emlegetni a 2017-es WannaCry esetet, ahol mintegy 300 ezer számítógép került veszélybe, a legkülönbözőbb helyszíneken káoszt okozva: például az orosz Belügyminisztériumban, a németországi Deutsche Bahn rendszerében, de az USA-ban a FedEx, illetve Nagy Britanniában a National Health Service is az áldozatok között volt.
Emellett kórházak is jártak úgy pórul, hogy a ransomware fertőzés miatt visszalőtték őket a kőkorszakba, és bár a betegellátás nem szünetelt, de műtétek maradtak el, valamint a szerverek leállítás alatt kartonokat töltöttek ki, és telefonon, valamint faxon tartották a kapcsolatot a dolgozók egymással és a külvilággal.
Valamint a kijevi metró is megkapta a saját incidensét, amikor is a Bad Rabbit nevű kártevő férkőzött be az ottani rendszerekbe 2017 októberében.
Mostani történetünkben pedig a Bristol Airport lett áldozat szeptember 13-én csütörtökön este, ahol részint a fertőzés miatt, részint a továbbterjedés miatti elővigyázatosságból kapcsoltak le számítógépes rendszereket. Amiből az utasok annyit észlelhettek, hogy a megszokott, kényelmes elektronikus tájékoztatás helyett vastaghegyű marker filctollal írt nagybetűs tacepaok, poszterpapírok, táblák voltak a forrásai a járatok pontos érkezési és indulási idejének.
A szokásos működés, beleértve a nagy kijelzős utastájékoztató rendszereket is, végül vasárnap délutánra állt teljesen helyre.
Az angliai reptér szóvivője megerősítette, hogy nem fizettek váltságdíjat a támadóknak, és személyes adatok, illetve kritikus biztonsági rendszerek nem kerültek veszélybe az incidens miatt, illetve emiatt járatot sem kellett törölni.